نکات مهم استفاده از ماشین لباسشویی


به یاد داشته باشید که پیش از شست‌و‌شوی لباس‌ها به وسیله ماشین لباس‌شویی یا به کمک دست نخستین گام از یکسو بررسی لباس و ترمیم پارگی‌ها و دررفتگی‌های لباس و از سویی دیگر پاک کردن انواع و اقسام لک‌ها از روی لباس است.

به ياد داشته باشيد كه پيش از شست‌و‌شوي لباس‌ها به وسيله ماشين لباس‌شويي يا به كمك دست نخستين گام از يكسو بررسي لباس و ترميم پارگي‌ها و دررفتگي‌هاي لباس و از سويي ديگر پاك كردن انواع و اقسام لك‌ها از روي لباس است.

*اگر با بررسي لباس متوجه شديد كه درز آن باز شده حتما و صددرصد پيش از شست‌وشو درز آن را بگيريد. گاهي ممكن است هنگام شست‌وشو ميزان پارگي لباس چند برابر شود.

 *اگر روي لباس‌تان لكه سس به جاي مانده است فرقي نمي‌كند سس سفيد يا قرمز، تنها كافي است آن را براي 2 تا 3 دقيقه درون محلول سركه سفيد و آب قرار دهيد و سپس آن را با كمك شوينده و آب بشوئيد.

 *براي پاك كردن شربت‌ها به‌ويژه شربت‌هايي كه شيرين شده از جريان سريع آب سرد استفاده كنيد؛ در مدت كوتاهي لك از روي لباس مي‌رود.

 *اگر لباس‌تان با شكلات گرم لك شده بهترين كار آن است كه محل لكه را با كمك محلول الكل و آب بشوئيد. بهتر است پيش از شستن لك اگر مقدار شكلات زياد است آن را با كمك قاشق از روي لباس برداريد.

 *اگر در زمستان از لباس‌هاي بافتني استفاده مي‌كنيد پيش از شستن لباس چك كنيد تا بافت لباس در نرفته باشد. در اين صورت با كمك قلاب كامواي در رفته را ببافيد و پس از آن لباس‌تان را بشوئيد.

 *پارگي درزهاي داخل لباس يكي از مهم‌ترين مراحل پيش از شست و شوي لباس است. گاهي بازبودن اين درزها موجب بيرون آمدن الياف پنبه‌اي داخل لباس هنگام شست‌وشو شده و ظاهر لباس را خراب مي‌كند.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



دو شنبه 23 دی 1392